}

BUAH HATI EMY :)

TEKAN SINI LAH :)

PELAWAT...

I LOVE YOU

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, 2 August 2012

PERHATIAN KAUM HAWA!! WASPADA KESILAPAN KETIKA HAID

(harap maaf tiada mukadimah utk entry ini)


Semasa haid,ada diantara kamu melakukan kesilapan yang sering dianggap enteng tetapi sebenarnye ia boleh membawe kepade keburukan yang berpanjangan. Jadi kamu harus tahu apa kesilapannya. JOM KITA SAMA-SAMA SEMAK!!

* tidak membasuh tangan dengan betul semase memakai tuala wanita,semase menukarnye. kemungkinan kuman itu akan meresap ke pada tangan

* Menyimpan tuala wanita didalam bilik air. Di negara kita, kebanyakan bilik air adalah gelap dan basah. Keadaan ini boleh membiakkan kuman pada tuala yang belum digunakan,berus gigi dan sebagainya.

*Tidak memberi perhatian pada tarikh luput sebenarnya keperluan daripada segi kebersihan tuala wanita tidak harus diabaikan. Perlu diketahui semakin hampir tarikh luput semakin berkurang lah kualitinya

*Membeli pada peringkat promosi. Biasanya jualan begitu membabikan barangan bermutu rendah ataupun barangan lama yang mungkin telah menurun tahap mutunya

*Menggunakan tuala wanita yang mengandungi bahan perubatan dan pelbagai wangian. Kebanyakan doktor menasihatkan agar  kaum wanita tidak menggunakan tuala wanita sebegini, kerana ini boleh menjejaskan kulit

Jadi para-para wanita semua..ingat ni semua penting untuk kite..Emy harap entry ni dapat bagi info yang berkesan untuk korang semua dan juga untuk emy sendiri..

Ingat kebersihan tu satu ibadah dalam islam kan :)

HAH dah bace sampai juling kan..pe lagi komen dan like lah pulak..tak susah pun..(*_*)V



0 Juta Pengomen Sejati:

Post a Comment

PENAT MEMBACE??
meyh sini komen plak yek..bagi pendapat ok (>,<)V